GALERIA FOTOMUNTATGES

Vaig començar a elaborar fotomuntatges l'any 2002, més o menys, gràcies al consell d'un bon amic i millor informàtic de nom Servando Oliva. Ell em va donar a conèixer el programa necessari i me'l va instal.lar al meu ordinador. A més a més, em va guiar fins que va poder, ja que la feina li anava retallant el seu temps lliure. Després em vaig recolzar en un manual i he arribat fins on he pogut, no fins on hauria volgut.
Aclaració: Faig constar que no tot el material que utilitzo per a realitzar els fotomuntatges sigui de collita pròpia. Utilitzo, a vegades, material d'altres autors desconeguts als que demano disculpes pel meu atreviment i, a la vegada, felicito per la seva obra.


17/10/08

ELS XIRRICLO


Quan vaig agafar de l'arxiu parroquial el llibre de l'any 1600 vaig dir prou. La lletra del volum era gairebé il.legible. A més ja tenia controlada la familia. A mitjans del 1700 apareix un Pere MOLINS, casat amb Francesca Planes. Seguint el fil de la seva descendència s´arriba als patriarques de la nissaga Xirricló. Eren dos germans en JOSEP i en TOMAS Molins LLovet. De'n Josep provenen els xirriclons "menerstrals" i de la branca de'n Tomàs els "horticultors". En Tomàs era conegut pel "barretina", perquè duia aquesta peça a diari. La foto que encapçala aquest comentari en dóna fe.
No sabem i crec que, no ho sabrem mai, de què ve el renom de Xirricló.
S´ha confeccionat l´arbre genealògic de la familia el qual és a disposició de qualsevol familiar que el vulgui consultar.

1 comentario:

Xavier dijo...

Hola Marcel.lí,

Molt interessant fou el personatge de la dona d´en Tomàs "el barretina". Diuen que provenia de la burgesia barcelonina i que, en quedar deshonrada per una "malifeta" de sa germana, es va haver de casar amb un pagès. Ni els menestrals la van voler. La dona ho va passar molt malament donat el caràcter fort d´en Tomàs, que ja s´entreveu a la foto. Però gràcies a aquest enllaç les filles i netes dels xirriclons varen poder cultivar diverses arts com dibuix, piano, dansa o cant.

Xavier Ribert (rebesnét)